Zavedenie niektorého zo systémov manažérstva do procesov organizácie a ich následná certifikácia má pre organizáciu množstvo výhod. Spomenieme len niekoľko:
- získavanie a poskytovanie služieb aj najnáročnejším zákazníkom s ohľadom na zvyšovanie ich spokojnosti,
- možnosť organizácie zúčastňovať sa na výberových konaniach hlavne pri veľkých zákazkách napr. nadnárodných spoločnosti, v štátnej a verejnej správe a pod.
- optimálne nastavenými procesmi efektívne zvyšovať tržby, výnosy, podiel na trhu a tým zvyšovať spokojnosť majiteľov,
- preukázanie záväzku k plneniu zákonných predpisov a požiadaviek,
- garancia stálosti firemných procesov a tým aj stabilná a vysoká kvalita poskytovaných služieb a produktov zákazníkom,
- preukázanie vhodnosti, účinnosti a efektívnosti vybudovaného systému manažérstva treťou nezávislou stranou,
- skvalitnenie systému riadenia a tým aj zdokonalenie organizačnej štruktúry organizácie,
- zlepšenie firemnej kultúry, poriadku a zvýšení efektívnosti v rámci celej organizácie,
- optimalizácia nákladov a znižovanie nákladov,
- zvyšovanie dôvery verejnosti a štátnych kontrolných orgánov,
- vybudovanie samoregulačného systému, ktorý pružne reaguje na zmeny požiadaviek zákazníkov, legislatívnych požiadaviek i zmien vo vnútri organizácie,
- v neposlednom rade - kompatibilita systémov manažérstva v praxi v krajinách EÚ, rýchle prispôsobenie sa organizácie požiadavkám EÚ,
- konkurenčná výhoda,
- zájomne výhodné vzťahy s dodávateľmi.